сряда, 23 март 2011 г.

Мицубиши Паджеро 2007 тест драйв

Представата за света на автомобилите не се изчерпва само с червени спортни италиански луксозни автомобили управлявани от футболисти с повече мускули, отколкото мозък. Съществуват и автомобили, предпочитащи природата пред града, независимо от вида на терена…, и сигурно вече се досещате, че става въпрос за автомобилите 4x4. Ако хвърлим едно око на пазара ще видим, че японските производители не предлагат много „истински” 4x4 автомобили, въпреки тяхното разнообразие от модели. Мицубиши и Тойота с техните Padjero и Land Cruiser са единствените, които реално предлагат нещо в тази категория. Всичко започва на автосалона в Токио през 1973г., с концептуален модел, който Мицубиши пускат в продажба през 1982г. С ново име и почти никакъв имидж Паджеро се впуска в различни състезания и най-вече в прочутото Париж - Дакар рали. Нужни му бяха точно 3 години за да го спечели и името и имиджа вече бяха създадени. Днес Мицубиши е все още най-успешния производител в това легендарно рали с 12 победи, от които 7 поредни. Трябваше да отдадем нужната почит на този ветеран с родословие и за разлика от повечето журналисти решихме да се фокусираме предимно върху оф-роуд качествата на автомобила. Но Япония не е най-подходящото място да го направим и затова решихме да летим 14 часа до Франция и Пикарди с нейните хълмисти планини и ужасни метеорологични условия с много дъжд и вятър. В Париж отидохме до представителството на Мицубиши за да вземем новото Паджеро и докато карахме разбрахме, че то се чувства много добре в градската джунгла. От Мицубиши са се постарали четвъртото поколение Паджеро да изглежда толкова добре, колкото и вози, и въпреки приликата с Рейндж Роувър сме на мнение, че дизайнът (особено на късата база) е страхотен и с новата решетка и заострени контури автомобила изглежда елегантен и мощен. Отвътре купето е максимално опростено, това все пак не е луксозен седан…не можем да се оплачем от комфорт и некачествени материали, но основния цвят бе прекалено „строго” черно. Ние бихме си пожелали малко по-атрактивен интериор. Паджерото се продава с различни мотори в различните страни. В Япония например може да си го купите с 3.8-литров MIVEC двигател с 250к.с. и максимален въртящ момент от 338Nm. Във Франция имаме 3.2-литров 16V DI-D мотор с комън рейл технология и 170к.с при 3800об/мин, максимален въртящ момент от 373Nm при 2000об/мин. Двигателят доставя достатъчно мощ имайки предвид „грубото ни отношение” към него, разходът на гориво обаче може да достигне между 30л и 50л на 100км при 100% оф-роуд режим на каране. В това отношение дизела е 30-40% по-пестелив в сравнение с бензина. След дълги часове по магистралата достигнахме до селцето Бликур (северозападно то Пикарди). Тук е мястото да благодарим на семейство Дефранс, затова че позволиха да „изорем” земите им при нашият тест драйв. За целта на теста решихме, че трябва да караме само в дъждовни дни и там където човек премине, Паджерото също трябва да го направи. Бяхме изненадани с каква лекота преодолявахме различните препятствия по мокрите и кални пътища и едва тогава осъзнахме какъв невероятен потенциал има този автомобил. След още няколко километра ни стана ясно, че възможностите на Паджерото са изключително големи и също така колко важна е психическата нагласа при оф-роуда…а Мицубиши ни дава пълна увереност и сигурност. Ако не познавате добре терена, който ще атакувате, трудно бихте навъртяли 50 и повече километра за един час. Още веднъж искам да наблегна върху оф-роуд възможностите на Паджерото, колата просто чувства пътя, управлява се лесно във всяка ситуация и тествайки я преминавах през какви ли не естествени препятствия: високи бабуни, храсти, дълбоки коловози, скокове, пукнатини, големи и дълбоки локви…всичко, за което се сещате и през което някога, в който и да е дъждовен ден може да ви се наложи да минете. Почувствах такава мощ и удоволствие, каквато много трудно някой може да изпита при шофиране в обикновени условия. Също като предишните си версии и това Паджеро е автомобил, който ще ви закара където ви се иска, но и вие трябва да имате адекватна подготовка за такива експедиции. Въпреки, че се насладихме на оф-роуд възможностите на джипа и то на много подходящо за това място, ние сме сигурни, че повечето от вас ще го управляват в обикновени условия и затова ще обърнем внимание и на удовоствието от шофирането му по асфалт. Карахме в Париж позовавайки се на старата максима „колкото по-мощен и по-бърз, толкова по-добре”, както е всъщност във всички големи градове. Сблъскахме се и с препятствия от рода на тесните парко-места в МОЛ-овете, и въпреки големите си габарити (дължина 4.385м, широчина 1.875м, височина 1.850м и 2.545м междуосие) Паджерото маневрираше лесно. Препоръчваме ви и да използвате задна камера като опция заради параленото паркиране. Така, време е да привършваме с ревюто, да измием калното Паджеро и да го върнем на неговите собственици (да, направихме го, въпреки нежеланието ни да се разделим с него). Тък като не сме големи оф-роуд специалисти може да прочетете и други ревюта за повече технически подробности. От наша гледна точка в ръцете на опитен шофьор възможностите на новото Паджеро практически са неограничени. Ако търсите 4x4 автомобил не само за ползване в града, а такъв, който да се чувства като у дома си на абсолютно всякаъв терен и при всякакви условия ние горещо ви препоръчваме Мицубиши Паджеро 2007, особено късата база – перфектният джип и за двата свята.
Источник:mitsubishibg.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар